Fri BikeShop Haslev

”Jeg er ikke bange for at tage cykler hjem til 60-70.000 kr. og sætte på lager”

Søren Dahl
Ejer af Fri BikeShop Haslev

Baggrund og resultater

Som 19-årig overtager Søren Dahl den lokale cykelbutik i Haslev. Det er i 1994. Siden har han drevet butikken med stadig større succes. I 2021 nåede butikken et overskud på 2,048 mio. kr.

Nøglerne til succesen er et stærkt netværk, god kundepleje, et massivt engagement i lokalsamfundet, medlemskab af en stærk kæde og en satsning på dyre racercykler og mountainbikes. Godt købmandskab, et stærkt salgshåndværk og viljen/modet til at købe stort ind har haft stor betydning for butikkens vækst. Det har et samarbejde med den tidligere cykelrytter Brian Holm også. God ledelse springer også i øjnene i casen.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Hverdagscykler til alle.
2. Dyre racere/mountainbikes (også XS/XXL): Nationalt publikum.
3. God kundepleje – behandler alle ordentligt – og alle ens.
4. Et værksted, der yder god service.
5. Cykelcafé og foredrag for cykelklubber.

Salg og markedsføring

6. Stort lokalt netværk opbygget siden 1994 i samme by.
7. Medlemskab af stærk kæde – giver bedre indkøbspriser og national markedsføring.
8. Salgshåndværket er på plads: Dyr-mellem-billig og salg til fuld pris.
9. Samarbejde med Brian Holm sender en del kunder til butikken.
10. Sponsorater til fx U19 ungdomshold giver mangeårig goodwill hos topryttere samt adgang til at bestille flere cykler til butikken.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

11. Ansvar, bonus og efteruddannelse til medarbejderne – alle bliver.
12. Bestiller store mængder cykler tidligere end andre hvert år – får fat i cykler trods leveringsknaphed.
13. Siden flytning i 2010 til store lokaler centralt i byen: 3-doblet omsætning.

Løsninger Kontakt os

Fri BikeShop Haslev

”Jeg er ikke bange for at tage cykler hjem til 60-70.000 kr. og sætte på lager”

Søren Dahl
Ejer af Fri BikeShop Haslev

Baggrund og resultater

Som 19-årig overtager Søren Dahl den lokale cykelbutik i Haslev. Det er i 1994. Siden har han drevet butikken med stadig større succes. I 2021 nåede butikken et overskud på 2,048 mio. kr.

Nøglerne til succesen er et stærkt netværk, god kundepleje, et massivt engagement i lokalsamfundet, medlemskab af en stærk kæde og en satsning på dyre racercykler og mountainbikes. Godt købmandskab, et stærkt salgshåndværk og viljen/modet til at købe stort ind har haft stor betydning for butikkens vækst. Det har et samarbejde med den tidligere cykelrytter Brian Holm også. God ledelse springer også i øjnene i casen.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Hverdagscykler til alle.
2. Dyre racere/mountainbikes (også XS/XXL): Nationalt publikum.
3. God kundepleje – behandler alle ordentligt – og alle ens.
4. Et værksted, der yder god service.
5. Cykelcafé og foredrag for cykelklubber.

Salg og markedsføring

6. Stort lokalt netværk opbygget siden 1994 i samme by.
7. Medlemskab af stærk kæde – giver bedre indkøbspriser og national markedsføring.
8. Salgshåndværket er på plads: Dyr-mellem-billig og salg til fuld pris.
9. Samarbejde med Brian Holm sender en del kunder til butikken.
10. Sponsorater til fx U19 ungdomshold giver mangeårig goodwill hos topryttere samt adgang til at bestille flere cykler til butikken.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

11. Ansvar, bonus og efteruddannelse til medarbejderne – alle bliver.
12. Bestiller store mængder cykler tidligere end andre hvert år – får fat i cykler trods leveringsknaphed.
13. Siden flytning i 2010 til store lokaler centralt i byen: 3-doblet omsætning.

Løsninger Kontakt os

Fri BikeShop Haslev

”Jeg er ikke bange for at tage cykler hjem til 60-70.000 kr. og sætte på lager”

Søren Dahl
Ejer af Fri BikeShop Haslev

Baggrund og resultater

Som 19-årig overtager Søren Dahl den lokale cykelbutik i Haslev. Det er i 1994. Siden har han drevet butikken med stadig større succes. I 2021 nåede butikken et overskud på 2,048 mio. kr.

Nøglerne til succesen er et stærkt netværk, god kundepleje, et massivt engagement i lokalsamfundet, medlemskab af en stærk kæde og en satsning på dyre racercykler og mountainbikes. Godt købmandskab, et stærkt salgshåndværk og viljen/modet til at købe stort ind har haft stor betydning for butikkens vækst. Det har et samarbejde med den tidligere cykelrytter Brian Holm også. God ledelse springer også i øjnene i casen.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Hverdagscykler til alle.
2. Dyre racere/mountainbikes (også XS/XXL): Nationalt publikum.
3. God kundepleje – behandler alle ordentligt – og alle ens.
4. Et værksted, der yder god service.
5. Cykelcafé og foredrag for cykelklubber.

Salg og markedsføring

6. Stort lokalt netværk opbygget siden 1994 i samme by.
7. Medlemskab af stærk kæde – giver bedre indkøbspriser og national markedsføring.
8. Salgshåndværket er på plads: Dyr-mellem-billig og salg til fuld pris.
9. Samarbejde med Brian Holm sender en del kunder til butikken.
10. Sponsorater til fx U19 ungdomshold giver mangeårig goodwill hos topryttere samt adgang til at bestille flere cykler til butikken.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

11. Ansvar, bonus og efteruddannelse til medarbejderne – alle bliver.
12. Bestiller store mængder cykler tidligere end andre hvert år – får fat i cykler trods leveringsknaphed.
13. Siden flytning i 2010 til store lokaler centralt i byen: 3-doblet omsætning.

Løsninger Kontakt os