Jacobsen Plus

”Det SKAL være mindst lige så sjovt at gå på arbejde som at have fri”

Peter Jacobsen
Ejer af Jacobsen Plus

Baggrund og resultater

I 2011 overtager Peter og Claudia Jacobsen forældrenes møbelbutik i Horsens. Fra at have en beskeden økonomi vendes virksomheden på få år fuldstændig om. I 2015 og 2016 bliver virksomheden Børsen Gazelle, og i 2021 lander den et rekordoverskud på 6,336 mio. kr.

Nøglerne til successen er bl.a.: En webshop med et meget stort sortiment, som markedsføres over hele Danmark; en attraktiv fysisk butik på 2000 kvm. og en kompromisløs målsætning om at være i front digitalt. Man har de rigtige folk på alle poster og reagerer altid hurtigt. Et samarbejde med forsikringsselskabernes erstatningsservice Scalepoint har haft enorm værdi.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Et kæmpe sortiment. Med 15-20.000 varenumre fra 180 leverandører har man langt det største udvalg i branchen.
2. En attraktiv fysisk butik på 2000 kvm. Tiltrækker kunder fra hele landet.
3. Ingen gamle varer i butikken. Man er ”meget aggressiv” med dette. Varer, der ikke sælger, kommer i webshoppens ”outlet” eller på Lauritz.com.

Salg og markedsføring

4. Webshoppen fungerer som udstillingsvindue og varekatalog. Her vises alt, hvad butikken kan skaffe. En mindre del føres i butikken.
5. Markedsføring: Med en ugentlig helsidesannonce i JP Bolig når man et nationalt publikum. Den følges op med nyhedsbreve og Instagram i en fast rytme.
6. Man agerer lynhurtigt og køber fx Google Adwords på daglig basis, alt efter dagspris
7. Scalepoint. Jacobsen Plus blev i 2013 leverandør til forsikringsselskabernes fælles erstatningsservice. Det har haft enorm betydning og givet kunder i hele landet.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

8. De rigtige medarbejdere på de rigtige poster. Fokus på, at medarbejdernes personlighed og kompetencer passer til de funktioner, de har. Alle skal trives og levere.
9. Digitale frontløbere. Webshop, VR-briller, planlagt fuld digitalisering af butikken  brug af ny teknologi er en del af virksomhedens mission. Inspiration hentes i USA.
10. Jacobsen Plus drives som en kæmpe virksomhed. Strukturer, processer og IT systemer gør, at virksomheden let ville kunne skaleres op fra 1 til 100 butikker.
11. Hurtighed og agilitet i alle forhold.
12. Bestyrelsen hjælper med sparring på daglig basis.

Løsninger Kontakt os

Jacobsen Plus

”Det SKAL være mindst lige så sjovt at gå på arbejde som at have fri”

Peter Jacobsen
Ejer af Jacobsen Plus

Baggrund og resultater

I 2011 overtager Peter og Claudia Jacobsen forældrenes møbelbutik i Horsens. Fra at have en beskeden økonomi vendes virksomheden på få år fuldstændig om. I 2015 og 2016 bliver virksomheden Børsen Gazelle, og i 2021 lander den et rekordoverskud på 6,336 mio. kr.

Nøglerne til successen er bl.a.: En webshop med et meget stort sortiment, som markedsføres over hele Danmark; en attraktiv fysisk butik på 2000 kvm. og en kompromisløs målsætning om at være i front digitalt. Man har de rigtige folk på alle poster og reagerer altid hurtigt. Et samarbejde med forsikringsselskabernes erstatningsservice Scalepoint har haft enorm værdi.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Et kæmpe sortiment. Med 15-20.000 varenumre fra 180 leverandører har man langt det største udvalg i branchen.
2. En attraktiv fysisk butik på 2000 kvm. Tiltrækker kunder fra hele landet.
3. Ingen gamle varer i butikken. Man er ”meget aggressiv” med dette. Varer, der ikke sælger, kommer i webshoppens ”outlet” eller på Lauritz.com.

Salg og markedsføring

4. Webshoppen fungerer som udstillingsvindue og varekatalog. Her vises alt, hvad butikken kan skaffe. En mindre del føres i butikken.
5. Markedsføring: Med en ugentlig helsidesannonce i JP Bolig når man et nationalt publikum. Den følges op med nyhedsbreve og Instagram i en fast rytme.
6. Man agerer lynhurtigt og køber fx Google Adwords på daglig basis, alt efter dagspris
7. Scalepoint. Jacobsen Plus blev i 2013 leverandør til forsikringsselskabernes fælles erstatningsservice. Det har haft enorm betydning og givet kunder i hele landet.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

8. De rigtige medarbejdere på de rigtige poster. Fokus på, at medarbejdernes personlighed og kompetencer passer til de funktioner, de har. Alle skal trives og levere.
9. Digitale frontløbere. Webshop, VR-briller, planlagt fuld digitalisering af butikken  brug af ny teknologi er en del af virksomhedens mission. Inspiration hentes i USA.
10. Jacobsen Plus drives som en kæmpe virksomhed. Strukturer, processer og IT systemer gør, at virksomheden let ville kunne skaleres op fra 1 til 100 butikker.
11. Hurtighed og agilitet i alle forhold.
12. Bestyrelsen hjælper med sparring på daglig basis.

Løsninger Kontakt os

Jacobsen Plus

”Det SKAL være mindst lige så sjovt at gå på arbejde som at have fri”

Peter Jacobsen
Ejer af Jacobsen Plus

Baggrund og resultater

I 2011 overtager Peter og Claudia Jacobsen forældrenes møbelbutik i Horsens. Fra at have en beskeden økonomi vendes virksomheden på få år fuldstændig om. I 2015 og 2016 bliver virksomheden Børsen Gazelle, og i 2021 lander den et rekordoverskud på 6,336 mio. kr.

Nøglerne til successen er bl.a.: En webshop med et meget stort sortiment, som markedsføres over hele Danmark; en attraktiv fysisk butik på 2000 kvm. og en kompromisløs målsætning om at være i front digitalt. Man har de rigtige folk på alle poster og reagerer altid hurtigt. Et samarbejde med forsikringsselskabernes erstatningsservice Scalepoint har haft enorm værdi.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Et kæmpe sortiment. Med 15-20.000 varenumre fra 180 leverandører har man langt det største udvalg i branchen.
2. En attraktiv fysisk butik på 2000 kvm. Tiltrækker kunder fra hele landet.
3. Ingen gamle varer i butikken. Man er ”meget aggressiv” med dette. Varer, der ikke sælger, kommer i webshoppens ”outlet” eller på Lauritz.com.

Salg og markedsføring

4. Webshoppen fungerer som udstillingsvindue og varekatalog. Her vises alt, hvad butikken kan skaffe. En mindre del føres i butikken.
5. Markedsføring: Med en ugentlig helsidesannonce i JP Bolig når man et nationalt publikum. Den følges op med nyhedsbreve og Instagram i en fast rytme.
6. Man agerer lynhurtigt og køber fx Google Adwords på daglig basis, alt efter dagspris
7. Scalepoint. Jacobsen Plus blev i 2013 leverandør til forsikringsselskabernes fælles erstatningsservice. Det har haft enorm betydning og givet kunder i hele landet.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

8. De rigtige medarbejdere på de rigtige poster. Fokus på, at medarbejdernes personlighed og kompetencer passer til de funktioner, de har. Alle skal trives og levere.
9. Digitale frontløbere. Webshop, VR-briller, planlagt fuld digitalisering af butikken  brug af ny teknologi er en del af virksomhedens mission. Inspiration hentes i USA.
10. Jacobsen Plus drives som en kæmpe virksomhed. Strukturer, processer og IT systemer gør, at virksomheden let ville kunne skaleres op fra 1 til 100 butikker.
11. Hurtighed og agilitet i alle forhold.
12. Bestyrelsen hjælper med sparring på daglig basis.

Løsninger Kontakt os