Jydepotten

”Vi driver ikke en rabatbutik. Vi driver en sund forretning”

Else Marie Klippert
Ejer af Jydepotten

Baggrund og resultater

På Hernings gågade Bredgade ligger Jydepotten, en livsstilsbutik med tøj til kvinder i alle aldre. Else Marie Klippert overtog butikken i 2010 og vendte på kort tid underskud til overskud. Nøglerne til successen er en stor, flot butik, der får nye varer hver dag; et smilende personale, der joker med hinanden og med kunderne; ærlig styling af kunderne; meget få varer på udsalg samt intensiv markedsføring på sociale medier og en stærk webshop. Salgs- og lagertallene følges tæt, og hele tiden arbejdes der med de mærker, hvor omsætningshastighed og avance er højest.

Hver for sig virker grebene måske banale. Men konsekvensen, de praktiseres med, løfter Jydepotten op i en særlig liga. Overskuddet før skat landede i 2021 på 3,360 mio. kr.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Et bredt sortiment til kvinder fra 18 – 80 år: Alle prisklasser og de rigtige mærker.
2. En indbydende butik på 500 m2
3. Smilende, udadvendt og dygtigt personale, der giver en god kundeservice
4. Styling af kunderne og ærlig rådgivning
5. Nyheder i butikken og på webshoppen hver dag
6. Oplevelser på Facebook og Instagram
7. Oplevelser i butikken, fx. 6 hyggeaftener om året

Salg og markedsføring

8. Meget stærk webshop kombineret med en stor følgerskare på sociale medier
9. Markedsføring på de sociale medier: 6 opslag om dagen på Facebook mv.
10. Nyhedsbreve udsendes 2-3 gange om ugen
11. Der arbejdes med metabeskrivelser, som giver bedre placering på Google

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

12. Fokus på, at personalet har det godt og sjovt sammen. Salg er en holdpræstation.
13. Butikken styres med udgangspunkt i statistikker: Avance, omsætningshastighed, lagerbeholdning følges på daglig basis
14. Hver dag suppleres op af varer, der er solgt, og der købes nye varer
15. Konstant fokus på nye, populære mærker
16. Leverandørerne bruges som lager; butikkens eget lager holdes nede
17. Kontantrabatter hos leverandører, pga. stort salg og betaling til tiden.
18. Butikken reagerer på muligheder time for time

Løsninger Kontakt os

Jydepotten

”Vi driver ikke en rabatbutik. Vi driver en sund forretning”

Else Marie Klippert
Ejer af Jydepotten

Baggrund og resultater

På Hernings gågade Bredgade ligger Jydepotten, en livsstilsbutik med tøj til kvinder i alle aldre. Else Marie Klippert overtog butikken i 2010 og vendte på kort tid underskud til overskud. Nøglerne til successen er en stor, flot butik, der får nye varer hver dag; et smilende personale, der joker med hinanden og med kunderne; ærlig styling af kunderne; meget få varer på udsalg samt intensiv markedsføring på sociale medier og en stærk webshop. Salgs- og lagertallene følges tæt, og hele tiden arbejdes der med de mærker, hvor omsætningshastighed og avance er højest.

Hver for sig virker grebene måske banale. Men konsekvensen, de praktiseres med, løfter Jydepotten op i en særlig liga. Overskuddet før skat landede i 2021 på 3,360 mio. kr.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Et bredt sortiment til kvinder fra 18 – 80 år: Alle prisklasser og de rigtige mærker.
2. En indbydende butik på 500 m2
3. Smilende, udadvendt og dygtigt personale, der giver en god kundeservice
4. Styling af kunderne og ærlig rådgivning
5. Nyheder i butikken og på webshoppen hver dag
6. Oplevelser på Facebook og Instagram
7. Oplevelser i butikken, fx. 6 hyggeaftener om året

Salg og markedsføring

8. Meget stærk webshop kombineret med en stor følgerskare på sociale medier
9. Markedsføring på de sociale medier: 6 opslag om dagen på Facebook mv.
10. Nyhedsbreve udsendes 2-3 gange om ugen
11. Der arbejdes med metabeskrivelser, som giver bedre placering på Google

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

12. Fokus på, at personalet har det godt og sjovt sammen. Salg er en holdpræstation.
13. Butikken styres med udgangspunkt i statistikker: Avance, omsætningshastighed, lagerbeholdning følges på daglig basis
14. Hver dag suppleres op af varer, der er solgt, og der købes nye varer
15. Konstant fokus på nye, populære mærker
16. Leverandørerne bruges som lager; butikkens eget lager holdes nede
17. Kontantrabatter hos leverandører, pga. stort salg og betaling til tiden.
18. Butikken reagerer på muligheder time for time

Løsninger Kontakt os

Jydepotten

”Vi driver ikke en rabatbutik. Vi driver en sund forretning”

Else Marie Klippert
Ejer af Jydepotten

Baggrund og resultater

På Hernings gågade Bredgade ligger Jydepotten, en livsstilsbutik med tøj til kvinder i alle aldre. Else Marie Klippert overtog butikken i 2010 og vendte på kort tid underskud til overskud. Nøglerne til successen er en stor, flot butik, der får nye varer hver dag; et smilende personale, der joker med hinanden og med kunderne; ærlig styling af kunderne; meget få varer på udsalg samt intensiv markedsføring på sociale medier og en stærk webshop. Salgs- og lagertallene følges tæt, og hele tiden arbejdes der med de mærker, hvor omsætningshastighed og avance er højest.

Hver for sig virker grebene måske banale. Men konsekvensen, de praktiseres med, løfter Jydepotten op i en særlig liga. Overskuddet før skat landede i 2021 på 3,360 mio. kr.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Et bredt sortiment til kvinder fra 18 – 80 år: Alle prisklasser og de rigtige mærker.
2. En indbydende butik på 500 m2
3. Smilende, udadvendt og dygtigt personale, der giver en god kundeservice
4. Styling af kunderne og ærlig rådgivning
5. Nyheder i butikken og på webshoppen hver dag
6. Oplevelser på Facebook og Instagram
7. Oplevelser i butikken, fx. 6 hyggeaftener om året

Salg og markedsføring

8. Meget stærk webshop kombineret med en stor følgerskare på sociale medier
9. Markedsføring på de sociale medier: 6 opslag om dagen på Facebook mv.
10. Nyhedsbreve udsendes 2-3 gange om ugen
11. Der arbejdes med metabeskrivelser, som giver bedre placering på Google

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

12. Fokus på, at personalet har det godt og sjovt sammen. Salg er en holdpræstation.
13. Butikken styres med udgangspunkt i statistikker: Avance, omsætningshastighed, lagerbeholdning følges på daglig basis
14. Hver dag suppleres op af varer, der er solgt, og der købes nye varer
15. Konstant fokus på nye, populære mærker
16. Leverandørerne bruges som lager; butikkens eget lager holdes nede
17. Kontantrabatter hos leverandører, pga. stort salg og betaling til tiden.
18. Butikken reagerer på muligheder time for time

Løsninger Kontakt os