Maritta Sko

”Vi har lyttet til, hvad folk efterspørger, og det er de varer, vi kører med”

Maritta Saikkonen
Ejer af Maritta Sko

Baggrund og resultater

Centralt i Hvide Sande på den jyske vestkyst ligger Maritta Sko. Fra butikslokalet på hele 400 kvadratmeter sælges hvert år mere end 20.000 par sko, primært til danske og tyske turister, der køber sko i deres ferie; sekundært feriehusejere og lokalbefolkningen.

Butikken har en særlig niche: Sko i yderstørrelser, der tiltrækker kunder fra hele landet. Næsten alle sko står fremme, og de fleste kunder finder selv skoene. Mange bruger 3-4 timer i butikken og ender med at købe 5-10 par sko. Butikken har ingen hjemmeside, og Facebook bruges ikke mere.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Enormt sortiment i hverdagssko – meget større end i en normal skobutik.
2. Stort udvalg i yderstørrelser (små/store/brede sko) tiltrækker kunder fra hele DK.
3. 400 kvm. butik tætpakket med sko – butikken er en attraktion pga. sin størrelse.
4. Skoene står fremme, så folk selv kan prøve. Mange bruger 3-4 timer i butikken.
5. Butikken er med vilje ”ikke fancy”, nogle sko ikke snøret: Varerne virker tilgængelige.
6. Modne medarbejdere, der er gode til at snakke med kunderne.
7. Lavt prisniveau: ”En sko, der i København koster 700 kr., sælger vi for 500 kr.”.
8. Ærlig rådgivning af kunderne: ”De sko klæder dig ikke – du skal tage de andre”.

Salg og markedsføring

9. Ingen markedsføring; man lever af mund-til-mund-metoden og stamkunder.
10. Ingen hjemmeside; Facebook bruges ca. 1 gang om året. Butikken er i praksis analog.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

11. Ekstremt lave faste udgifter, da ingen husleje og ingen udgift til markedsføring.
12. Butikken sælger mere end 20.000 par sko om året og kræver rabat hos leverandørerne.
13. Stort varelager, hvor alle relevante modeller videreføres til næste år.
14. Man holder på de gode medarbejdere i lavsæsonen – meget vigtigt.
15. Personaleudgifterne er lave, da kunderne selv finder skoene.

Løsninger Kontakt os

Maritta Sko

”Vi har lyttet til, hvad folk efterspørger, og det er de varer, vi kører med”

Maritta Saikkonen
Ejer af Maritta Sko

Baggrund og resultater

Centralt i Hvide Sande på den jyske vestkyst ligger Maritta Sko. Fra butikslokalet på hele 400 kvadratmeter sælges hvert år mere end 20.000 par sko, primært til danske og tyske turister, der køber sko i deres ferie; sekundært feriehusejere og lokalbefolkningen.

Butikken har en særlig niche: Sko i yderstørrelser, der tiltrækker kunder fra hele landet. Næsten alle sko står fremme, og de fleste kunder finder selv skoene. Mange bruger 3-4 timer i butikken og ender med at købe 5-10 par sko. Butikken har ingen hjemmeside, og Facebook bruges ikke mere.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Enormt sortiment i hverdagssko – meget større end i en normal skobutik.
2. Stort udvalg i yderstørrelser (små/store/brede sko) tiltrækker kunder fra hele DK.
3. 400 kvm. butik tætpakket med sko – butikken er en attraktion pga. sin størrelse.
4. Skoene står fremme, så folk selv kan prøve. Mange bruger 3-4 timer i butikken.
5. Butikken er med vilje ”ikke fancy”, nogle sko ikke snøret: Varerne virker tilgængelige.
6. Modne medarbejdere, der er gode til at snakke med kunderne.
7. Lavt prisniveau: ”En sko, der i København koster 700 kr., sælger vi for 500 kr.”.
8. Ærlig rådgivning af kunderne: ”De sko klæder dig ikke – du skal tage de andre”.

Salg og markedsføring

9. Ingen markedsføring; man lever af mund-til-mund-metoden og stamkunder.
10. Ingen hjemmeside; Facebook bruges ca. 1 gang om året. Butikken er i praksis analog.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

11. Ekstremt lave faste udgifter, da ingen husleje og ingen udgift til markedsføring.
12. Butikken sælger mere end 20.000 par sko om året og kræver rabat hos leverandørerne.
13. Stort varelager, hvor alle relevante modeller videreføres til næste år.
14. Man holder på de gode medarbejdere i lavsæsonen – meget vigtigt.
15. Personaleudgifterne er lave, da kunderne selv finder skoene.

Løsninger Kontakt os

Maritta Sko

”Vi har lyttet til, hvad folk efterspørger, og det er de varer, vi kører med”

Maritta Saikkonen
Ejer af Maritta Sko

Baggrund og resultater

Centralt i Hvide Sande på den jyske vestkyst ligger Maritta Sko. Fra butikslokalet på hele 400 kvadratmeter sælges hvert år mere end 20.000 par sko, primært til danske og tyske turister, der køber sko i deres ferie; sekundært feriehusejere og lokalbefolkningen.

Butikken har en særlig niche: Sko i yderstørrelser, der tiltrækker kunder fra hele landet. Næsten alle sko står fremme, og de fleste kunder finder selv skoene. Mange bruger 3-4 timer i butikken og ender med at købe 5-10 par sko. Butikken har ingen hjemmeside, og Facebook bruges ikke mere.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Enormt sortiment i hverdagssko – meget større end i en normal skobutik.
2. Stort udvalg i yderstørrelser (små/store/brede sko) tiltrækker kunder fra hele DK.
3. 400 kvm. butik tætpakket med sko – butikken er en attraktion pga. sin størrelse.
4. Skoene står fremme, så folk selv kan prøve. Mange bruger 3-4 timer i butikken.
5. Butikken er med vilje ”ikke fancy”, nogle sko ikke snøret: Varerne virker tilgængelige.
6. Modne medarbejdere, der er gode til at snakke med kunderne.
7. Lavt prisniveau: ”En sko, der i København koster 700 kr., sælger vi for 500 kr.”.
8. Ærlig rådgivning af kunderne: ”De sko klæder dig ikke – du skal tage de andre”.

Salg og markedsføring

9. Ingen markedsføring; man lever af mund-til-mund-metoden og stamkunder.
10. Ingen hjemmeside; Facebook bruges ca. 1 gang om året. Butikken er i praksis analog.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

11. Ekstremt lave faste udgifter, da ingen husleje og ingen udgift til markedsføring.
12. Butikken sælger mere end 20.000 par sko om året og kræver rabat hos leverandørerne.
13. Stort varelager, hvor alle relevante modeller videreføres til næste år.
14. Man holder på de gode medarbejdere i lavsæsonen – meget vigtigt.
15. Personaleudgifterne er lave, da kunderne selv finder skoene.

Løsninger Kontakt os