Ulsted Ure & Smykker

”Løbende investeringer er nøglen til vores succes”

Thomas Ulsted
Ejer af Ulsted Ure & Smykker

Baggrund og resultater

På gågaden i Holstebro ligger en smykke- og urbutik med en tocifret millionomsætning pr. år og et overskud, der i 2021 nåede 2,664 mio. kr. før skat. Med et markedsføringsbudget på ca. 200.000 kr. om måneden når butikken ud til alle afkroge af landet, og webshoppen står i dag for 65-70% af butikkens omsætning. Den fysiske butik er fortsat vigtig, og der kommer hver uge kunder fra mange andre byer i den vestjyske butik.

Kompromisløs service både online og i den fysiske butik, et stort sortiment af ure og smykker og en konsekvent styring af varelageret er blandt nøglerne til succesen – ligesom brug af sociale medier, hvor kreativiteten er stor og resultaterne målbare.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Attraktivt udvalg af smykker og ure – færre brands, som man går i dybden med.
2. Kompromisløs service online og i den fysiske butik.
3. God tid til rådgivning af kunderne.

Salg og markedsføring

4. Stærk webshop, som markedsføres i hele Danmark.
5. Markedsføringsbudget: ca. 200.000 kr. om måneden; samarbejde med reklamebureau.
6. Leverandørerne bidrager økonomisk til markedsføring af egne varer.
7. Sociale medier: Stories, opslag, boost, auktioner; influencer-/kendis-samarbejder.
8. Bevidsthed om fødekæden: Enkelte billige smykker og huller i ørerne til børn.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

9. Billige varer med stor lagerbinding fravalgt (fx samlecharms og venindegaver).
10. Ingen ophobning af gamle varer; varer, der udgår, sælges omgående med rabat.
11. Ikke for meget personale. Vi løber af og til stærkt, men der er lille udskiftning.
12. Aftaler med fx PostNord, Nets, papleverandører etc. genforhandles 1-2 gange årligt.

Løsninger Kontakt os

Ulsted Ure & Smykker

”Løbende investeringer er nøglen til vores succes”

Thomas Ulsted
Ejer af Ulsted Ure & Smykker

Baggrund og resultater

På gågaden i Holstebro ligger en smykke- og urbutik med en tocifret millionomsætning pr. år og et overskud, der i 2021 nåede 2,664 mio. kr. før skat. Med et markedsføringsbudget på ca. 200.000 kr. om måneden når butikken ud til alle afkroge af landet, og webshoppen står i dag for 65-70% af butikkens omsætning. Den fysiske butik er fortsat vigtig, og der kommer hver uge kunder fra mange andre byer i den vestjyske butik.

Kompromisløs service både online og i den fysiske butik, et stort sortiment af ure og smykker og en konsekvent styring af varelageret er blandt nøglerne til succesen – ligesom brug af sociale medier, hvor kreativiteten er stor og resultaterne målbare.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Attraktivt udvalg af smykker og ure – færre brands, som man går i dybden med.
2. Kompromisløs service online og i den fysiske butik.
3. God tid til rådgivning af kunderne.

Salg og markedsføring

4. Stærk webshop, som markedsføres i hele Danmark.
5. Markedsføringsbudget: ca. 200.000 kr. om måneden; samarbejde med reklamebureau.
6. Leverandørerne bidrager økonomisk til markedsføring af egne varer.
7. Sociale medier: Stories, opslag, boost, auktioner; influencer-/kendis-samarbejder.
8. Bevidsthed om fødekæden: Enkelte billige smykker og huller i ørerne til børn.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

9. Billige varer med stor lagerbinding fravalgt (fx samlecharms og venindegaver).
10. Ingen ophobning af gamle varer; varer, der udgår, sælges omgående med rabat.
11. Ikke for meget personale. Vi løber af og til stærkt, men der er lille udskiftning.
12. Aftaler med fx PostNord, Nets, papleverandører etc. genforhandles 1-2 gange årligt.

Løsninger Kontakt os

Ulsted Ure & Smykker

”Løbende investeringer er nøglen til vores succes”

Thomas Ulsted
Ejer af Ulsted Ure & Smykker

Baggrund og resultater

På gågaden i Holstebro ligger en smykke- og urbutik med en tocifret millionomsætning pr. år og et overskud, der i 2021 nåede 2,664 mio. kr.
før skat. Med et markedsføringsbudget på ca. 200.000 kr. om måneden når butikken ud til alle afkroge af landet, og webshoppen står i dag for 65-70% af butikkens omsætning. Den fysiske butik er fortsat vigtig, og der kommer hver uge kunder fra mange andre byer i den vestjyske butik.

Kompromisløs service både online og i den fysiske butik, et stort sortiment af ure og smykker og en konsekvent styring af varelageret er blandt nøglerne til succesen – ligesom brug af sociale medier, hvor kreativiteten er stor og resultaterne målbare.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Attraktivt udvalg af smykker og ure – færre brands, som man går i dybden med.
2. Kompromisløs service online og i den fysiske butik.
3. God tid til rådgivning af kunderne.

Salg og markedsføring

4. Stærk webshop, som markedsføres i hele Danmark.
5. Markedsføringsbudget: ca. 200.000 kr. om måneden; samarbejde med reklamebureau.
6. Leverandørerne bidrager økonomisk til markedsføring af egne varer.
7. Sociale medier: Stories, opslag, boost, auktioner; influencer-/kendis-samarbejder.
8. Bevidsthed om fødekæden: Enkelte billige smykker og huller i ørerne til børn.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

9. Billige varer med stor lagerbinding fravalgt (fx samlecharms og venindegaver).
10. Ingen ophobning af gamle varer; varer, der udgår, sælges omgående med rabat.
11. Ikke for meget personale. Vi løber af og til stærkt, men der er lille udskiftning.
12. Aftaler med fx PostNord, Nets, papleverandører etc. genforhandles 1-2 gange årligt.

Løsninger Kontakt os