Slagter Frimann

”Jeg giver meget – og jeg forventer også meget”

Palle Christensen
Ejer af Slagter Frimann

Baggrund og resultater

Siden 1991 har Palle Christensen drevet slagterbutikken Slagter Frimann i hjertet af Roskilde. Butikken er bygget på stærke værdier: Holdånd, fællesskab og viljen til at gøre sig umage: ”Vi skal være som FC Barcelona”. Butikken vinder medaljer på stribe, og lærlingene står i kø.

Kvaliteten er høj, og sortimentet udvikles hele tiden. Kunderne kommer hele livet igennem, og de rådgives altid ærligt ud fra deres behov. I butikken iscenesættes varerne med bevidst sans for storytelling, og der er både gratis frikadeller til børnene og salater og humus til veganerne. Risikoen spredes konsekvent, så intet forretningsområde fylder mere end 20% af omsætningen.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Produkter af høj faglig kvalitet – alt laves fra bunden, egne leverandører.
2. Konstant innovation: Kød, salater, humus, veganske specialiteter.
3. Rådgivning: Vi giver vores bedste stegetips videre; kunderne forskånes for vores fejl.
4. Ærlighed: Hellere sælge for lidt end for meget, og altid det rigtige.
5. Den personlige relation til kunderne: Vi ”sviner dem til” = kærligt dril, og de elsker det.
6. Vi skaber livstidskunder fx med kødpakker til 1,2,3,4 personer og udbringning af mad.

Salg og markedsføring

7. Gratis frikadeller til børnene betyder, at forældrene kommer hyppigere.
8. Storytelling: Vi iscenesætter varerne. Markedsføring varetages af et reklamebureau og af Mad Med Mere-kæden.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

9. Mester arbejder ca. 65 timer om ugen og går sidst hver dag: ”Du kan ikke lede bagfra”.
10. Holdånd: Vi er som FC Barcelona; alt bliver sat ind på, at den enkelte lykkes.
11. Alle opfordres til at prøve de ting af, de brænder for – det kunne jo blive en succes.
12. Butikken vinder masser af medaljer, og lærlingene står i kø.
13. Den gode stemning vedligeholdes: Fællesmøde 9.30 dagligt; alle siger farvel til mester.
14. Risikospredning. Intet forretningsområde må fylde mere end 20% af omsætningen, for man skal altid kunne klare, at et forretningsområde falder bort.
15. Der investeres i alle maskiner/udstyr, der kan lette arbejdet – det giver arbejdsglæde.
16. Tallene følges hver dag – og tjener vi ikke nok, må varen forarbejdes mere.
17. Overskudsdeling (bonus) til medarbejderne hvert år.

Løsninger Kontakt os

Slagter Frimann

”Jeg giver meget – og jeg forventer også meget”

Palle Christensen
Ejer af Slagter Frimann

Baggrund og resultater

Siden 1991 har Palle Christensen drevet slagterbutikken Slagter Frimann i hjertet af Roskilde. Butikken er bygget på stærke værdier: Holdånd, fællesskab og viljen til at gøre sig umage: ”Vi skal være som FC Barcelona”. Butikken vinder medaljer på stribe, og lærlingene står i kø.

Kvaliteten er høj, og sortimentet udvikles hele tiden. Kunderne kommer hele livet igennem, og de rådgives altid ærligt ud fra deres behov. I butikken iscenesættes varerne med bevidst sans for storytelling, og der er både gratis frikadeller til børnene og salater og humus til veganerne. Risikoen spredes konsekvent, så intet forretningsområde fylder mere end 20% af omsætningen.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Produkter af høj faglig kvalitet – alt laves fra bunden, egne leverandører.
2. Konstant innovation: Kød, salater, humus, veganske specialiteter.
3. Rådgivning: Vi giver vores bedste stegetips videre; kunderne forskånes for vores fejl.
4. Ærlighed: Hellere sælge for lidt end for meget, og altid det rigtige.
5. Den personlige relation til kunderne: Vi ”sviner dem til” = kærligt dril, og de elsker det.
6. Vi skaber livstidskunder fx med kødpakker til 1,2,3,4 personer og udbringning af mad.

Salg og markedsføring

7. Gratis frikadeller til børnene betyder, at forældrene kommer hyppigere.
8. Storytelling: Vi iscenesætter varerne. Markedsføring varetages af et reklamebureau og af Mad Med Mere-kæden.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

9. Mester arbejder ca. 65 timer om ugen og går sidst hver dag: ”Du kan ikke lede bagfra”.
10. Holdånd: Vi er som FC Barcelona; alt bliver sat ind på, at den enkelte lykkes.
11. Alle opfordres til at prøve de ting af, de brænder for – det kunne jo blive en succes.
12. Butikken vinder masser af medaljer, og lærlingene står i kø.
13. Den gode stemning vedligeholdes: Fællesmøde 9.30 dagligt; alle siger farvel til mester.
14. Risikospredning. Intet forretningsområde må fylde mere end 20% af omsætningen, for man skal altid kunne klare, at et forretningsområde falder bort.
15. Der investeres i alle maskiner/udstyr, der kan lette arbejdet – det giver arbejdsglæde.
16. Tallene følges hver dag – og tjener vi ikke nok, må varen forarbejdes mere.
17. Overskudsdeling (bonus) til medarbejderne hvert år.

Løsninger Kontakt os

Slagter Frimann

”Jeg giver meget – og jeg forventer også meget”

Palle Christensen
Ejer af Slagter Frimann

Baggrund og resultater

Siden 1991 har Palle Christensen drevet slagterbutikken Slagter Frimann i hjertet af Roskilde. Butikken er bygget på stærke værdier: Holdånd, fællesskab og viljen til at gøre sig umage: ”Vi skal være som FC Barcelona”. Butikken vinder medaljer på stribe, og lærlingene står i kø.

Kvaliteten er høj, og sortimentet udvikles hele tiden. Kunderne kommer hele livet igennem, og de rådgives altid ærligt ud fra deres behov. I butikken iscenesættes varerne med bevidst sans for storytelling, og der er både gratis frikadeller til børnene og salater og humus til veganerne. Risikoen spredes konsekvent, så intet forretningsområde fylder mere end 20% af omsætningen.

Kommercielle greb

Værditilbuddet til kunden

1. Produkter af høj faglig kvalitet – alt laves fra bunden, egne leverandører.
2. Konstant innovation: Kød, salater, humus, veganske specialiteter.
3. Rådgivning: Vi giver vores bedste stegetips videre; kunderne forskånes for vores fejl.
4. Ærlighed: Hellere sælge for lidt end for meget, og altid det rigtige.
5. Den personlige relation til kunderne: Vi ”sviner dem til” = kærligt dril, og de elsker det.
6. Vi skaber livstidskunder fx med kødpakker til 1,2,3,4 personer og udbringning af mad.

Salg og markedsføring

7. Gratis frikadeller til børnene betyder, at forældrene kommer hyppigere.
8. Storytelling: Vi iscenesætter varerne. Markedsføring varetages af et reklamebureau og af Mad Med Mere-kæden.

Bag scenen: Ledelse, indkøb etc.

9. Mester arbejder ca. 65 timer om ugen og går sidst hver dag: ”Du kan ikke lede bagfra”.
10. Holdånd: Vi er som FC Barcelona; alt bliver sat ind på, at den enkelte lykkes.
11. Alle opfordres til at prøve de ting af, de brænder for – det kunne jo blive en succes.
12. Butikken vinder masser af medaljer, og lærlingene står i kø.
13. Den gode stemning vedligeholdes: Fællesmøde 9.30 dagligt; alle siger farvel til mester.
14. Risikospredning. Intet forretningsområde må fylde mere end 20% af omsætningen, for man skal altid kunne klare, at et forretningsområde falder bort.
15. Der investeres i alle maskiner/udstyr, der kan lette arbejdet – det giver arbejdsglæde.
16. Tallene følges hver dag – og tjener vi ikke nok, må varen forarbejdes mere.
17. Overskudsdeling (bonus) til medarbejderne hvert år.

Løsninger Kontakt os